Przewodnik doświadczonego podróżnika z plecakiem, jak latać ze sprzętem kempingowym

Kuba

Co należy wiedzieć o wnoszeniu sprzętu outdoorowego do samolotów?

Za każdym razem, gdy podróżuję samolotem z moim sprzętem kempingowym, przechodzę przez proces, który udoskonaliłem przez dekadę podróżowania z plecakiem: Siadam na podłodze w salonie i starannie organizuję cały potrzebny mi sprzęt kempingowy. Moim głównym priorytetem jest upewnienie się, że wszystkie rzeczy są uwzględnione (raz spakowałem namiot bez tyczek) i że nie zapomniałem o niczym ważnym (np. o kuchence turystycznej lub butach do wędrówek).

Kolejny krok jest kluczowy w przypadku podróży samolotem: upewnij się, że każdy element ekwipunku znajduje się we właściwej torbie. Zdarzało mi się już przecież porzucać scyzoryki przy kontroli bezpieczeństwa, bo zapominałem, że są w bagażu podręcznym, a już na pewno nie chciałbym powtórzyć sytuacji, w której musiałem wyrzucić do kosza całą torebkę pasty kretowej z Puebli w Meksyku, bo nie wiedziałem, że pasty liczą się jako płyn.

Jeśli nie jest to jeszcze jasne, przewożenie sprzętu kempingowego może przysporzyć wielu problemów związanych z pakowaniem, wykraczających poza to, czego można się spodziewać podczas typowych wakacji. Jeśli więc podróżujesz ze sprzętem outdoorowym, zwłaszcza po raz pierwszy, oto wskazówki, które pozwolą Ci przejść przez kontrolę bezpieczeństwa i bezpiecznie dotrzeć do celu z całym ekwipunkiem.

Ogólne ograniczenia dotyczące bagażu podręcznego

Na początek krótkie przypomnienie ogólnych zasad i wytycznych dotyczących bagażu podręcznego. Rozmiar bagażu podręcznego ma oczywiście znaczenie, ale wymiary i ograniczenia w tym zakresie zależą od poszczególnych linii lotniczych, dlatego sprawdź na stronie internetowej lub w aplikacji danej linii lotniczej, jakiej wielkości torbę możesz zabrać ze sobą na pokład.

Najważniejszą zasadą, jeśli chodzi o przejście przez kontrolę bezpieczeństwa ze wszystkimi spakowanymi przedmiotami, w tym cenną pastą z kretem, jest zasada 3-1-1 TSA: Wszystkie płyny, które umieszczasz w bagażu podręcznym, muszą mieć objętość nie większą niż 3,4 uncji (100 mililitrów) i znajdować się w jednej przezroczystej torebce z zamknięciem typu zip-top o pojemności jednej kwarty. Wszystko, co jest większe niż 3,4 uncji, musi znaleźć się w bagażu rejestrowanym.

Za każdym razem, gdy podróżuję samolotem z moim sprzętem kempingowym, przechodzę przez proces, który udoskonaliłem przez dekadę podróżowania z plecakiem: Siadam na podłodze w salonie i starannie organizuję cały potrzebny mi sprzęt kempingowy. Moim głównym priorytetem jest upewnienie się, że wszystkie rzeczy są uwzględnione (raz spakowałem namiot bez tyczek) i że nie zapomniałem o niczym ważnym (np. o kuchence turystycznej lub butach do wędrówek).

Kolejny krok jest kluczowy w przypadku podróży samolotem: upewnij się, że każdy element ekwipunku znajduje się we właściwej torbie. Zdarzało mi się już przecież porzucać scyzoryki przy kontroli bezpieczeństwa, bo zapominałem, że są w bagażu podręcznym, a już na pewno nie chciałbym powtórzyć sytuacji, w której musiałem wyrzucić do kosza całą torebkę pasty kretowej z Puebli w Meksyku, bo nie wiedziałem, że pasty liczą się jako płyn.

Jeśli nie jest to jeszcze jasne, przewożenie sprzętu kempingowego może przysporzyć wielu problemów związanych z pakowaniem, wykraczających poza to, czego można się spodziewać podczas typowych wakacji. Jeśli więc podróżujesz ze sprzętem outdoorowym, zwłaszcza po raz pierwszy, oto wskazówki, które pozwolą Ci przejść przez kontrolę bezpieczeństwa i bezpiecznie dotrzeć do celu z całym ekwipunkiem.

Ogólne ograniczenia dotyczące bagażu podręcznego

Na początek krótkie przypomnienie ogólnych zasad i wytycznych dotyczących bagażu podręcznego. Rozmiar bagażu podręcznego ma oczywiście znaczenie, ale wymiary i ograniczenia w tym zakresie zależą od poszczególnych linii lotniczych, dlatego sprawdź na stronie internetowej lub w aplikacji danej linii lotniczej, jakiej wielkości torbę możesz zabrać ze sobą na pokład.

Najważniejszą zasadą, jeśli chodzi o przejście przez kontrolę bezpieczeństwa ze wszystkimi spakowanymi przedmiotami, w tym cenną pastą z kretem, jest zasada 3-1-1 TSA: Wszystkie płyny, które umieszczasz w bagażu podręcznym, muszą mieć objętość nie większą niż 3,4 uncji (100 mililitrów) i znajdować się w jednej przezroczystej torebce z zamknięciem typu zip-top o pojemności jednej kwarty. Wszystko, co jest większe niż 3,4 uncji, musi znaleźć się w bagażu rejestrowanym.

Jak podaje AskTSA na Twitterze, dotyczy to wszystkich przedmiotów, które można „pompować, wyciskać, rozsmarowywać, rozlewać, rozpylać lub rozsypywać”. Pomyśl o paście do zębów, maśle orzechowym, kremie przeciwsłonecznym, płynnych elektrolitach i sprayu na robaki. Jeśli masz wątpliwości, włóż to do torby rejestrowanej lub zostaw w domu.

Co może być przewożone w bagażu podręcznym

Do bagażu podręcznego można włożyć mnóstwo sprzętu kempingowego i turystycznego, pod warunkiem, że się zmieści: namioty (choć tyczki i paliki mogą być ograniczone według uznania linii lotniczych lub dyżurnego oficera ochrony), kuchenki kempingowe (upewnij się, że nie ma dołączonego kanistra z paliwem), a nawet naczynia do gotowania i jedzenia (ale metalowe noże muszą mieć zaokrąglone ostrza, jak nóż do masła). Nożyczki, takie jak te, które możesz mieć w swojej apteczce, są w porządku, o ile ich ostrza są krótsze niż 4 cale mierzone od punktu obrotu. Jeśli są dłuższe, trzeba będzie je sprawdzić.

Można zabrać ze sobą zapalniczki elektroniczne i łukowe, jeśli są zasilane bateriami, ale muszą one znajdować się w futerale ochronnym, być wyposażone w mechanizm blokujący lub mieć wyjęte baterie, aby nie mogły się przypadkowo zapalić. Podobnie, do bagażu podręcznego można zabrać jedną książeczkę bezpiecznych zapałek, ale większa ilość jest zabroniona, podobnie jak zapałki typu „strike-anywhere”.

Jeśli chodzi o baterie, to same w sobie nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa, ale Federalny Zarząd Lotnictwa Cywilnego uważa niektóre z nich za materiał niebezpieczny – mówi Lorie Dankers, rzecznik prasowy Zarządu Bezpieczeństwa Transportu (TSA) – dlatego należy je pakować ostrożnie. Baterie do codziennego użytku, takie jak AA i AAA, a nawet C i D, mogą być włożone do każdej torby, podobnie jak baterie litowo-jonowe, jeśli ich moc nie przekracza 100 watogodzin, co obejmuje baterie do telefonów, laptopów, aparatów fotograficznych i urządzeń GPS. Jeśli baterie litowo-jonowe są bardziej wydajne (101-160 watogodzin), w bagażu podręcznym można zabrać tylko dwie sztuki. W bagażu rejestrowanym można przewozić baterie znajdujące się już w urządzeniach, natomiast nie można przewozić dodatkowych baterii litowo-jonowych.

Co powinno znaleźć się w bagażu rejestrowanym

Brad Birkinbine, funkcjonariusz TSA w Boise, Idaho, radzi: „Jeśli chodzi o wszelkie przedmioty przypominające kije, noże, łopaty, ostre przedmioty, to powinny one znaleźć się w bagażu rejestrowanym”. Dotyczy to kijków trekkingowych, składanych łopat, siekier i szpikulców do lodu.

Broń palna może być przewożona w bagażu rejestrowanym, podobnie jak amunicja, ale według TSA broń musi być rozładowana, zapakowana w zamkniętą, twardą walizkę i zgłoszona linii lotniczej przy odprawie. Warto sprawdzić w liniach lotniczych, czy zezwalają one na przewóz broni palnej w bagażu rejestrowanym.

Możesz również zapakować spray na pluskwy, pod warunkiem, że nie zawiera on ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i jest przeznaczony do użytku osobistego (w przeciwieństwie do produktów takich jak zamgławiacze owadobójcze, których możesz użyć do zabezpieczenia całego kempingu przed pluskwami – są one niedozwolone). Boisz się, że spray na pluskwy rozleje się lub wycieknie? Zamiast tego wybierz chusteczki lub bransoletki odstraszające owady.

Urządzenia trakcyjne, takie jak raki, rakiety śnieżne i kolce mocowane do spodu butów są nieco bardziej skomplikowane. Na stronie internetowej TSA jest informacja, że niektóre z nich mogą być dopuszczone do przewozu w bagażu podręcznym, ale funkcjonariusze mogą zabronić wnoszenia przedmiotów, które ich zdaniem mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Najlepiej jest więc je sprawdzić.

Zapalniczki wielokrotnego użytku mogą być przewożone w bagażu rejestrowanym, o ile są puste. Pełne lub częściowo pełne zapalniczki są niedopuszczalne, dlatego kupuj jednorazówki lub napełniaj je ponownie po przybyciu do celu podróży.

Co zostawić w domu

Jak już wspomnieliśmy, a może się spodziewałeś, jest kilka przedmiotów, których nie wolno przewozić w samolocie. Będziesz musiał je zabrać po przylocie do miejsca docelowego. Na szczycie listy znajduje się wszelkiego rodzaju paliwo do kuchenek, w tym tabletki na paliwo stałe. Może nie trzeba tego mówić, ale gdyby w samolocie wybuchł pożar, spakowane paliwo może pomóc w dłuższym paleniu się. Federalna Administracja Lotnictwa poważnie podchodzi do tej kwestii: kwalifikuje paliwo jako urządzenie zapalające. Można jednak zabrać ze sobą pustą butelkę po paliwie płynnym do ponownego napełnienia.

Zapałki i latarki również powinny zostać w samochodzie. Więc śmiało, zrezygnuj z pomysłu zrobienia obozowego creme brûlée.

Spray na niedźwiedzie również jest niedostępny, ponieważ FAA uznaje go za środek chemiczny powodujący uszkodzenie ciała. Eliot Freeburg, inny funkcjonariusz TSA z Boise, wyjaśnia, że spray na niedźwiedzie lub gaz pieprzowy mógłby się przypadkowo rozładować, dostać do systemu wentylacyjnego i zostać rozprowadzony po całym samolocie. „To z pewnością nie byłoby przyjemne ani dobre dla nikogo” – mówi.

Jeśli więc będziesz biwakować na obszarze, na którym żyją niedźwiedzie czarne lub grizzly, weź puszkę po przylocie. Zanim udasz się na lotnisko, by odlecieć do domu, zaoferuj niewykorzystane pojemniki ze sprayem (lub paliwo do kuchenki) obozowiczom, którzy wyglądają, jakby dopiero przyjechali do parku lub na kemping. Z pewnością umilisz im dzień.

Dobrze się spakuj

Przed lotem sprawdź dwukrotnie listę przedmiotów zakazanych przez TSA, a w razie wątpliwości skorzystaj z konta AskTSA na Twitterze, aby uzyskać wyjaśnienie. Możesz także pobrać aplikację MyTSA, która zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz bazę danych z możliwością wyszukiwania przedmiotów, których przewóz budzi wątpliwości.

Następnie Freeburg sugeruje, aby przybyć na lotnisko na tyle wcześnie, że jeśli coś w torbie zostanie wykryte podczas przechodzenia przez kontrolę bezpieczeństwa, będziesz mieć czas na sprawdzenie torby, zabranie sprzętu do samochodu, oddanie go komuś, kto Cię podrzucił, lub przygotowanie się do odesłania go do domu. W ostateczności możesz zostawić niedozwolone przedmioty w punkcie kontroli bezpieczeństwa TSA w celu ich usunięcia.

Podczas kontroli plecak należy w miarę możliwości umieścić w większej torbie lub owinąć go w materiał ochronny, aby delikatne tkaniny, np. elastyczne kieszenie, nie zahaczały o sprzęt. Przynajmniej zwiąż i schowaj wszystkie sznurki, paski i luźne materiały, a także zapnij wszystkie klamry i klipsy.

A potem leć na kolejną przygodę, wiedząc, że spakowałeś się mądrze i masz wszystko, czego potrzebujesz, aby spędzić kilka nocy pod gwiazdami.

Dodaj komentarz

Next Post

Wiele jeszcze nie wiemy na temat grobu oceanicznego na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Ważąca 450 ton stacja podąży za długim szeregiem wycofanych z użytku statków kosmicznych, które złożono na morskim „cmentarzu kosmicznym”. Po ponad dwóch dekadach służby naukowej Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS) ma się pożegnać z życiem. To centrum badawcze pozwoliło nam poszerzyć naszą wiedzę o Ziemi, Układzie Słonecznym i nie tylko. Ponad […]

Może Ci się Spodobać !